oco

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2014

A r b e t a

Av oco - 23 oktober 2014 14:27


Till helgen sätter jag in min fot på jobbet igen. Det ska bli så skönt att få komma hemifrån i längre stunder, UTAN barn. Få lite semester varannan helg from nu ;) ..få sitta på toa ifred, kunna sitta ner och äta lunch, kunna tänka klart sina tankar, att få prata vuxenspråk, inte ständigt behöva höra surr, skrik och gnäll, och att få GÖRA något (annat än att avstyra bråk, fånga klättrande barn, torka rumpor och snoriga näsor osv).


I december kommer jag att jobba hela månaden, då blir H pappaledig istället. Det återstår att se ifall min kropp klarar av det nu bara. Mycket av hjärna och kropp har lagt av pga stressen och utmattningen. Kanske blir jobbet något som åter igen förvärrar mina symptom? Det återstår att se. Man måste testa sig fram. Jag gör det som känns rätt just nu -och det är att få jobba :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av oco - 18 september 2015 10:56

    För er som fortfarande kikar in hit så kan jag meddela att jag flyttat till CeciliasHem.se :) Jag ville ha en finare och enklare sida nu då jag känner att jag kommer att blogga lite oftare.. ...

Av oco - 9 september 2015 00:27


      Jag äkskar betong! Dessutom har jag alltid gillat dessa Buddha-figurer. Men oftast hittar man dem bara i mörk eller vitaktig färg. Jag har heller aldrig tyckt att det skulle passa in här hemma. Men nu då jag hittat denna i betong finns i...

Av oco - 9 september 2015 00:06


        Ett storbarnsrum håller på att skapas. H snickrar och jag inreder för fullt efter sonens önskemål i kombination  med min smak. Dock sker inredandet bara i huvudet än så länge.  ...

Av oco - 7 september 2015 15:59


      Älskar att få hem sånt här! Rena julafton med alla Höst-kataloger. Det väntas Tandläkarbesök nu och sedan några timmars jobb men SEN, då jag kommer hem, då ska jag mysa ner mig i soffan och bläddra mig igenom denna som redan ligger i ha...

Av oco - 7 september 2015 13:40

      De senaste  2 åren så har vi inte kunnat ha saker framme på vardagsrumsbordet och andra låga ytor. Inte ens på köksbänkar eller högre skåp får sakerna vara ifred på grund av småtrollen. Dem pillrar och slänger i golv om vart annat.. Eft...

Ovido - Quiz & Flashcards